Darmowe.Audio.BOOKI

piątek, 4 marca 2011

Plazma czy LCD albo LED

Z powodu awarii telewizora LCD zostałem zmuszony do przeskanowanie aktualnych trendów na rynku. Z dostępnych w sieci źródeł postanowiłem utworzyć ściągę, która dostępna jest niżej. Dla wytrwałych zamieszczam również źródła, jednak ich przeczytanie wymaga sporej ilości wolnego czasu. Moje opracowanie stanowi ich streszczenie i jest podsumowaniem artykułów ale również komentarzy [tylko tych sensownych].

Żródła
Poradnik – plazma czy LCD
Plazma czy LCD?
Mity o ekranach plazmowych i LCD

Ściąga [gorszy < lepszy]
stary model plazmy PDP < niż nowy model LCD
stary model LCD < niż nowy model plazmy
wielkość obrazu [przekątna]: 32cale < 40cali < 50cali
wyposażenie dodatkowe: TV golas < TV z bajerami
jakość sygnału: SD < HDReady < full HD
kąt [oglądania] boczny: LCD < PDP
ostrość obrazu stałego: PDP < LCD
ostrość obrazu ruchomego: LCD < PDP
czas reakcji[smużenie]: LCD < PDP - kwestia szybkości odświeżania plazmy jest tak marginalna, że producenci zaczęli ją podawać dopiero ostatnio by walczyć z marketingiem LCD.
oddawanie kolorów: LCD < PDP
naturalna czerń: LCD < PDP - LCD wyświetla czarny kolor ... świeci na czarno
poboru mocy [W]: PDP < LCD < LED - LCD podświetla obraz ze stałą mocą bez względu na to czy wyświetlany obraz jest jasny czy ciemny - PDP zużywa energię proporcjonalnie [wartość podana przez producenta] do jasności wyświetlanego obrazu. Przy założeniu, że oglądamy film nasycony ciemnymi scenami, z pewnością plazma strawi dużo mniej energii niż LCD. LCD i LED różnią się sposobem podświetlenia - świetlówka w LCD potrzebuje więcej prądu i jest mniej trwała niż diody w LED.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo Ci dziękuję za komentarz pozostawiony przez Ciebie, gdyż to właśnie dzięki Twoim uwagom chce mi się dalej pisać i publikować!
Dzięki! Wiele to dla mnie znaczy {:-)

Liczę, że odwiedzisz mnie jeszcze nie raz... aby pozostać na bieżąco z wpisami zapraszam Cię serdecznie do skorzystania z ułatwienia, jakie niesie ze sobą mój kanał RSS.