Darmowe.Audio.BOOKI

wtorek, 25 stycznia 2011

Własność państwowa vs. prywatna

Trudno czy łatwo odpowiedzieć na pytanie: czy lepsza jest własność prywatna czy państwowa? Własność prywatna to ogólne stwierdzenie bo tak naprawdę właścicielem wszystkiego i tak jest państwo ... wystarczy nie zapłacić podatku od nieruchomości. Pytanie raczej powinno być takie: czy państwo powinno być bardziej opiekuńcze czy mniej? Co to znaczy - państwo opiekuńcze to takie, które [tak jak rodzice] wykonuje większość obowiązków obywatela.

Nie wierzę w to że polscy obywatele są tak nieudolni, żeby rząd musiał zapewniać im emerytury. Rząd największej gospodarki świata twierdzi, nie ma zamiaru gwarantować obywatelom emerytur bo kiedy tak zrobi to Chińczycy przestaną oszczędzać.

Chciałbym żyć w wolnym kraju, gdzie Polacy mogą sam decydować co chcą robić. Naprawdę nie odchodzi mnie to czy ktoś zdecyduje się pracować czy nie. Nie mogę jednak pojąć dlaczego Ci którzy pracują są karani a lenistwo jest nagradzane. W systemie premiującym bezrobocie nie można się dziwić, że ludzie korzystają z przysługującego im prawa.

Poniżej fotka pokazująca jak wygląda stara polska droga

tak wygląda otwarcie nowej państwowej/płatnej autostrady

autostrada w następnym roku wygląda już tak

albo tak

dla porównania tak wygląda obraz drogi prywatnej/osiedlowej
Po obejrzeniu takich fotek oraz wielu przemyśleniach mam jasne poglądy i jestem pewien swojej decyzji a teraz niech każdy sobie odpowie na pytanie z tematu. Wybór jest ... wybór miedzy kompetentnym zarządzaniem w zgodzie ze znaną strategią w oparciu o logiczny system lub kompletny chaos i wielka niewiadoma.

Życzę wszystkim by prezydent veto'wał wszystkie złe pomysły rządu [zmniejszenie składki do OFE i ograniczenie prawa dziedziczenia]. Tak naprawdę im nasze pieniądze będą dalej od polityki tym lepiej dla nas. Im więcej rząd przekaże władzy w nasze ręce tym więcej pola do popisu mają Ci, którym się chce, którzy mają pomysły.
Oczywiście nie mam nic przeciwko osobą które chcą mieć emeryturę tylko od rządu ... jeszcze raz napiszę jestem za WOLNOŚCIĄ wyboru - jeśli chcesz emerytury od rządu proszę bardzo ale ja NIE CHCĘ bo nie chcę by była uzależniona od łaski polityków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo Ci dziękuję za komentarz pozostawiony przez Ciebie, gdyż to właśnie dzięki Twoim uwagom chce mi się dalej pisać i publikować!
Dzięki! Wiele to dla mnie znaczy {:-)

Liczę, że odwiedzisz mnie jeszcze nie raz... aby pozostać na bieżąco z wpisami zapraszam Cię serdecznie do skorzystania z ułatwienia, jakie niesie ze sobą mój kanał RSS.